عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

اهميت انتخابات مجلس از دو جهت است؛ اوّل از اين جهت كه حضور شما در پاى صندوقهاى رأى بارزترين مظهر حضور مردمى است و اين پشتوانه انقلاب و كشور است. كسانى كه با اخبار سروكار دارند، مى‏بينند كه مراكز سياسى دنيا از گوشه و كنار سر بلند مى‏كنند و مى‏گويند ما نگران انتخابات ايران هستيم و مسائل انتخابات ايران را پيگيرى مى‏كنيم؛ اين به همين خاطر است. نگاه مى‏كنند تا ببينند آيا مردم در صحنه حضور دارند يا نه؛ اگر دارند، مثل گذشته نمى‏شود با اين نظام كارى كرد؛ اگر حضور مردم ضعيف شود، آن وقت استنتاج مى‏كنند كه بين مردم و نظام فاصله افتاده است؛ در اين صورت راه را براى دخالت و سلطه و پنجه انداختنِ دوباره بر كشور هموار مى‏بينند؛ از اين جهت متوجّه انتخاباتند. پس اهميت اوّلِ انتخابات به‏خاطر اين است كه انتخابات سنگر كشور است؛ حضور مردم در پاى صندوقهاى رأى، مصون‏ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُررويىِ بيشتر باز مى‏دارد. در اين بيست‏وپنج سال، دشمنان ايران براى تسلّط بر اين كشور راههاى گوناگونى را پيمودند و همه ناكام. يك راه براى آنها باقى مانده است و آن، جدا كردن مردم از مسؤولان و نظام است؛ چشم به اين راه دوخته‏اند. همه تلاشها و تبليغاتى كه مى‏كنند و همه حرفهاى زيادى‏اى هم كه مى‏زنند، به‏خاطر همين است؛ مى‏خواهند مردم را جدا كنند. انتخابات توى دهن دشمن مى‏زند و او را مأيوس مى‏كند؛ احساس مى‏كند كه مردم در ميدان دفاع از كشور و مرزها و مصالح و نظامشان قرص و محكم ايستاده‏اند.

جهت دومِ اهميت انتخابات مجلس اين است كه شما با انتخاب نماينده مجلس، در واقع سرنوشت كشور را در چهار سال آينده رقم مى‏زنيد. انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و كشورشان است؛ چون مجلس مركز قانونگذارى است. قانون يعنى جاده‏اى كه باز مى‏شود تا مسؤولان اجرايى از آن جاده حركت كنند و با تلاش خود گوشه و كنار و زواياى كشور را آباد و اصلاح كنند. اين جاده بازكنى به عهده قانون است و قانون را هم نماينده شما در مجلس وضع مى‏كند؛ بنابراين مجلس خيلى مهمّ است. علاوه بر اين، طبق قانون اساسىِ ما، مجلس ناظر بر دولت است. اگر دولت در جايى بد و يا كج حركت كند، پا در راه نادرستى بگذارد و خداى نكرده سوءاستفاده‏اى بشود و فسادى به‏وجود آيد، مركزى كه مى‏تواند جلوِ فساد و انحراف را بگيرد، مجلس است؛ ببينيد چقدر مهمّ است! اين مجلس با آراءِ مردم تشكيل مى‏شود. هرچه آراء بيشتر باشد، مجلس قويتر خواهد شد. شما وقتى كسى را صالح و شايسته دانستيد و او را به مجلس فرستاديد، توانسته‏ايد بخشى از توان خود را در ساختن و پيشرفت آينده به‏كار بگيريد؛ اهميت مجلس از اين‏جاست. لذا مردم براى مصالح خود، مصالح كشور و مصالح نظام بايد نگذارند انتخابات از آن شكوه و عظمت خودش بيفتد.

.... به نظر من مهمترين شرايط نماينده عبارت است از اين‏كه متديّن، كارآمد، دلسوز و شجاع باشد. اگر اين چهار شرط در نماينده‏اى جمع شد، همان كارى را كه شما آرزو و توقّع داريد، انجام خواهد داد. نماينده بايد متديّن باشد. بى‏دينى و بى‏تقوايى چيز بدى است؛ هرجا باشد، انسان را آسيب‏پذير مى‏كند. اگر در جاى حسّاس باشد، آسيب‏پذيرى آن بسيار گران تمام خواهد شد. نماينده بايد كارآمد هم باشد. بعضيها متديّن هستند، اما از آنها كارى ساخته نيست. بايد به‏گونه‏اى باشند كه بتوانند وظايفى را كه بر عهده‏شان قرار دارد، انجام دهند.

سوم اين‏كه دلسوز مردم - بخصوص طبقات محروم - باشد و براى آنها كار و فكر كند. من در انتخاباتِ دوره قبل - شايد در نمازجمعه بود - گفتم نامزدهاى انتخابات مراقب باشند خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال اينها نكنند. اگر كسى وامدار دستگاهها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، ديگر نمى‏تواند براى مردم دلسوزى كند. پس دلسوزى هم يك شرط بزرگ است.

 شرط چهارم اين است كه نماينده مردم بايد شجاع باشد. اين ملت، ملت شجاع و آزاده‏اى است؛ ملتى است كه تهديد قدرتهاى متكبّر جهانى او را به عقب نمى‏نشاند؛ بنابراين نماينده او هم بايد شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذيرش حرف حق. اگر خودتان توانستيد كسانى را بشناسيد كه داراى اين خصوصيات باشند، برويد به آنها رأى دهيد؛ اما اگر خودتان آشنايى نداريد، در هر نقطه كشور از آدمهاى امينى كه به آنها اطمينان داشته باشيد، بپرسيد؛ آنها معرفى مى‏كنند، تا ان‏شاءالله يك مجلس قوى، مردمى و متّكى به آراءِ مردم تشكيل شود و بتواند كارهاى بزرگى را كه بر عهده او قرار دارد، انجام دهد و مردم را - طبق آنچه شايسته اين مردم آزاده و بزرگ است - ان‏شاءالله راضى و خشنود كند، كه اين رضايت الهى را هم به دنبال دارد.

من از نامزدهاى انتخاباتى خواهش مى‏كنم در تبليغات، حرفهاى واقعى بزنند و كارهايى كه مى‏توانند انجام دهند و آنچه واقعاً عقيده‏شان هست، آن را به مردم بگويند. مردم را آزاد بگذارند تا هركس را خواستند، انتخاب كنند. در اين تبليغات، خرج و اسراف هم نشود. بنده گمان مى‏كنم اگر كسى براى خدا از اسراف در تبليغات و كارهاى ناباب اجتناب كرد، خداى متعال به او كمك خواهد كرد و او را در مقصودى كه دارد، موفّق خواهد گرداند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 7:48 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 605
بازدید کل : 78697
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1